SNØ satser stort på en digital og sømløs kundereise

- 22. september 2017

SNØ teamer opp med designgründere og satser stort på å nå målet om å bygge verdens beste kundeopplevelse på snø. Vi ser viktigheten av å utvikle gode digitale løsninger som vil forenkle besøket i anlegget for våre kunder. Veien videre er planlegging og utvikling av en digital og sømløs kundereise i samarbeid med Unfold frem mot åpning i 2019.

Satser stort tidlig i prosjektet

Allerede seks måneder før spaden er satt i jorda har SNØ startet et strategisk samarbeid med det teknologitunge designselskapet Unfold for å konseptualisere hvordan det vil være å besøke anlegget når det åpner i 2019. SNØ investerer et sted mellom 15 og 20  millioner i prosjektet, og de neste to årene skal Unfold og SNØ bygge hele kundeopplevelsen som har målsetning om å bli verdens beste brukeropplevelse på snø.

(Foto: Unfold)

– Vi gleder oss til å se det ferdige produktet og har stor tro på at dette vil gi anlegge en unik merverdi. Vi syns også det er svært gledelig at prosjektet er innvilget Skattefunnmidler, det understreker at det vi planlegger å utvikle har stor innovasjonshøyde sier daglig leder i SNØ, Bård Windingstad.

Hva vil det si å skulle tilby sømløshet og smidige opplevelser?

(Foto: Unfold)

I 2019 skal du kunne besøke verdens største innendørs skianlegg kun 10 minutter unna Oslo sentrum. Opplevelsen av å besøke SNØ skal være fantastisk, vi ønsker å levere på alle områder slik at du som kunde føler deg sett, ivaretatt og verdifull. For å kunne levere en slik kundeopplevelse, må prosessene automatiseres. Vi ønsker at de som jobber på SNØ skal tilby det “lille ekstra”. De ansatte i SNØ skal konsentrere seg om å yte god kundeservice fremfor å dele ut heiskort, eller slippe deg gjennom adgangsporten, sier Windingstad.

I dagens samfunn ser vi en oppblomstring av digitale verktøy og apper og SNØ ser det som helt avgjørende å være med på denne utviklingen. Vi ønsker å kunne tilby et smidig system som gjør at du som kunde sitter igjen med en så god opplevelse at du får lyst til å besøke SNØ igjen, og igjen, og igjen. Resultatene skal bli elegante, engasjerende og sømløse tjenester som skal gi langsiktige, fornøyde og lønnsomme kunder i anlegget.

Et miljø med relevant erfaring i sekken

Til tross for at dette er en stor og viktig satsning for at det nye anlegget skal bli en suksess, har SNØ valgt å jobbe med et lite og spesialisert design- og utviklingsmiljø.

Unfold kom gjennom nåløye etter en lang og viktig forarbeidsfase. Det er et miljø som har relevant erfaring fra sammenlignbare prosjekter. De har erfaring med å skape engasjement og verdifulle tjenester for både startup-selskaper og store konsern som NRK, Get, Avinor og Obos.

-Vi hjelper store konsern til å tenke som gründere og gründere til å utvikle seg til store konsern, forteller daglig leder, Egil Stene-Johansen.

Det digitale systemet er helt avgjørende for at anlegget skal bli en suksess, og Unfold har tilbudt oss en modell der de går inn og tar risiko sammen med oss, det setter vi stor pris på, fastslår Bård Windingstad.

Med en slik suksessbasert modell, blir det en helt unik gnist og dynamikk i prosjektet, der alle jobber mot et felles mål.

 

Det blir en spennende tid fremover og vi ser for oss utallige brukertester, for å skreddersy det beste av flere komponenter som SNØ skal tilby i 2019.

På nyåret skjer det ting

Snik til deg ett av de få årspassene som legges ut til en uansvarlig lav pris. Testkjøring før åpning og fripass til åpningsfesten høres vel heller ikke så dumt ut?

Registrer deg, så får du et forsprang når det braker løs.